Heissan kaikille=) 

 

heti ekaks, pyydän anteeks et tää mun blogi on vähä kämäsen näköne mut enkhä mä pian opi käyttää tätä ja muoksii tätä oikee hienoski :)) mut asiaan! 

 

 jeij, lauantaina alkoi loma ja pääsin peruskoulusta 7.4 keskiarvolla pois! oon tosi tyytyväinen itseeni ja todistuksee :) ja oisin jääny juhlimaan rovaniemelle jossa siis asun mutta eeeheei veikkoset maanantaina alkoi mettän istutus sodankylässä... no ei siinä tienaampahan palion =) 

 

 Tänään olin sitten ekaa päivää istuttamassa! oli tuskaa herätä aaamulla kello 6.00 mutta kyllä sitä sitte voi nukkua ku tilipäivä tulee :))) sitä odotellessa! pakkasin sit repun johon olin eväät valmiiksi teheny illalla jääkaappiin odottamaan ja menin sitten mummilaan josta meitä tultiin minun serkkuni kanssa hakemaan! väsytti kauheesti.. no seittemän aikaa meitä tultiin hakemaan ja menimme sitten hakeen kahta muuta istuttajaa. toinen oli ihan random ruma jätkä hyi mutta toine oli minu komia serkku poika josta oli kasvanu mies! taivhan vallat en ollu tunnistaa sitä:D Ajomatka oli n. puol tuntia yhteen suuntaan ja tie oli mitä parhain not...

 

 Jätimmä pojat sitten siihe varsi tien viereen käveleen niitten alueelle ja menimme oottaan johonki perseeseen pelekosenniemiläisiä koska eihän meillä ollut kiire, päiväpalakka  tosin vain eka päivä... noo puolituntia ootimme niitä ja sitten mentiin! mulle suositeltiin että kannattaa (ekaa vuotta ku olen) niin istuttaa vakalla ku se on paljon kevyempi kuin ritilä. ja sitten lähdimme talsimaan sen 1.5 km sinne meidän alueelle. välillä kerkesin vyötäröä myöten upota suohon ja voi sitä naurun määrää jonka serkkuni päästi.. siis se tyttö xd ku ne molemmat oli minu serkkuja.. noo mikäs siinä sitte koko päivä märillä kengillä ja kumpparista sai aina kaataa sen litran vettä pois....

 

 Siinä met aloimma sitten istuttaa. ne pelkosenniemiläiset pojat oli sellasia että noli jo istuttanu aikasemmin mutta mie ja joku toine tyttö oli ekakertalaisia. rauno opetti sitä toista tyttöä ja jenny mua. se käytti helposti =) oliha mulla hyvä opettaja! sain kaks minitaimi laatikkoo istutettuu ja ohan niissäki se 600 tainta laatikossa! oon mä melekone vaikka ite sanonki ;) ja yksiki jätkä oli sellane et se lompotti sinne paikkaa helevetin hittaasti ja se istu vaa sielä kannon nokassa ku joku rapulaine pelle xd eikä teheny yhtään mittään! yhentoista aikoihin söimmä jennyn kans ja sitten jatkoimma hommia :) oli tosi kiva päivä vaikka sukat ja kengät oli märät ! oispa jo huominen x)

 

 tässä mä oottelen nyt et äitipuoli tulis kemijärveltä ja tois bensaa pääsis ajelee mönkiällä =) pusuja ja haleja ! terkuin tuleva metsuripinde^